Studio Olivier

WERKWIJZE van onze grafische ontwerpers

Een uniek en herkenbaar grafisch ontwerp? Studio Olivier gaat de uitdaging graag samen met je aan. Samen: inderdaad. Want hoewel wij als grafische ontwerpers de touwtjes stevig in handen hebben, word je wel nauw betrokken bij het hele ontwerptraject. Dat traject bestaat uit 4 stappen. Helder en heel overzichtelijk. En met een passend grafisch ontwerp als resultaat.

 

Grafisch ontwerp in 4 stappen

1

Concept

Met de briefing en het gesprek leggen we de fundamenten van ons ontwerpproces. Wat zijn de missie en visie van je bedrijf? Wat is je strategie? Wie is je doelgroep? Maar we kijken ook verder. Wij brengen de markt in kaart. Aansluitend creëren onze grafische ontwerpers moodboards en kiezen we in overleg welk concept het beste past bij jouw doel.

2

Ontwerp

Daarna start de ontwerpfase. We maken verschillende schetsontwerpen, die we steeds toetsen aan jouw bedrijfswaarden, bedrijfscultuur en doelgroep. Wij presenteren deze grafische ontwerpen aan je en je krijgt een toelichting op de gemaakte keuzes. Op basis hiervan kies je één ontwerp.

3

Uitwerking

Het grafisch ontwerp dat je hebt gekozen, werken wij uit. Tussendoor krijg je regelmatig uitwerkingen te zien, zodat je feedback kunt geven op de gemaakte grafische ontwerpen. Zo komen wij tot een eindresultaat dat helemaal aan jouw wensen voldoet.

4

Oplevering

Tenslotte maken wij het gekozen grafische ontwerp gebruiksklaar. Soms betekent dit dat we het grafisch ontwerp drukklaar bij je aanleveren. In andere gevallen regelen wij bijvoorbeeld dat de drukker het drukwerk levert of dat de webbouwer de site daadwerkelijk bouwt. De keuze is aan jou.

GRAFISCH ONTWERPEN = COMMUNICEREN

Wij vinden het heel belangrijk dat je trots bent op jouw grafische ontwerp. Om dat te realiseren, zijn flexibiliteit en duidelijke communicatie onmisbaar. Communiceren doen wij sowieso graag. Wij nemen je bij de hand tijdens het proces, hebben regelmatig contact en staan altijd open voor vragen. Zo komen wij samen tot een eindresultaat dat ‘eigen’ voelt en feilloos communiceert waar jouw bedrijf voor staat.