Studio Olivier

Interieur

Voortleven

Voortleven ontwikkelde een nieuw concept herinneringsboeken, waarin verhalen van en over mensen worden gebundeld. Mensen die zijn overleden of weten dat ze gaan overlijden, staan hierin centraal. Interviews, quotes, typeringen en veel foto’s wisselen elkaar af en zorgen voor een pakkend en herkenbaar beeld. Een blijvende herinnering. Omdat het hier om een nieuw concept en een nieuw bedrijf ging, ontwikkelden we zowel de vormgeving van het boek als van het logo.

Logo ontwerp
Voor het logo van Voortleven gebruikten we de Ginkgo Biloba als symbool. Deze Japanse notenboom staat voor onveranderlijkheid, hoop, liefde, toverkracht, tijdloosheid. We hebben een echt blad gebruikt als stempel. Dit stempel is de “herinnering”: het blad is er niet echt meer, maar de afdruk, de herinnering, bestaat nog wel. De handgedrukte afdruk is vertaald naar een digitaal beeld en bewerkt met heldere kleuren, refererend aan de kleurrijkheid van herinneringen.

Het Ginkgo blad is gekaderd in een zwart belijnd vierkant, maar breekt daar deels uit. Want iemand mag dan zijn overleden, de herinneringen laten zich niet vangen: die leven voort. Het woord leven is zwaarder aangezet en krijgt daardoor de nadruk.

Herinneringsboeken, bundel verhalen en foto's tot een blijvende herinnering

Voortleven

Boek ontwerp
Voor de herinneringsboeken zelf is de stijl fris en modern gehouden. De basis is rustig en biedt ruimte om het boek per verhaal te personaliseren. Dit ondersteunt de uniekheid van deze uiterst persoonlijke verhalen. Elke pagina is anders opgebouwd, maar door een stevig grid blijf je de samenhang voelen.

Voor de koppen gebruikten we verschillende, wat klassiek ogende fonts. Door de titels soms van de pagina te laten lopen, oogt het geheel echter niet klassiek. De lopende tekst is gezet in een goed leesbaar, schreefloos font, dat goed harmonieert met de wat opvallendere titels.

Alles is opgemaakt in het zwart, zodat de persoonlijke foto’s eruit springen… De persoon kleurt het boek!

Meer weten over huisstijl
Huisstijl